Heb jij je bedrijf aangemeld op Google Mijn Bedrijf? Geweldig! Dat is een belangrijke stap voor de vindbaarheid van je bedrijf. Klanten kunnen daarmee heel gemakkelijk je bedrijf bereiken. Je website bezoeken. Een route opvragen of direct bellen met één klik. Misschien merk je er niet zo veel van, maar je Google-bedrijfspagina is echt heel erg belangrijk. Maar daarna? Heb je jouw Google-bedrijfspagina wel eens gewijzigd? Het is namelijk ook erg belangrijk om te onderhouden. Ik zal uitleggen waarom de zoekmachine dit zo belangrijk vindt.
In dit artikel:
Waarom Google Mijn Bedrijf belangrijk is
Een actief bedrijf wordt beter gevonden
De ultieme tip!
Wat kun je met Google Mijn Bedrijf
Al eerder schreef ik een artikel over de bedrijfspagina Google Mijn Bedrijf. Google beschrijft het zelf op deze manier: Met een bedrijfsprofiel op Google beheer je hoe je lokale bedrijf wordt weergegeven in Google Maps en Google Zoeken. Je kan je bedrijfsprofiel inzetten zodat mensen je beter kunnen vinden. Geverifieerde bedrijven op Google hebben 2 keer zo veel kans dat ze als betrouwbaar worden beschouwd. (bron: Google)
Op je Google-bedrijfspagina zien klanten informatie over je bedrijf. Het is belangrijk om je bedrijf te verifiëren en zelf verantwoordelijk te zijn voor de informatie. Als je dit niet doet, kan het zijn dat er verkeerde informatie vermeld staat. Maar op deze pagina kunnen klanten ook reviews over je bedrijf plaatsen. Beoordelingen zijn belangrijk voor de betrouwbaarheid van je bedrijf.
Een actief bedrijf wordt beter gevonden
Door te reageren op reviews van klanten laat je weten dat je actief bent in je bedrijf. Een actief bedrijf wordt beter gevonden. Maar het is ook belangrijk om regelmatig updates van je bedrijf te plaatsen. Dit kunnen aanbiedingen of evenementen zijn, maar ook nieuwsitems. Het zijn allemaal interessante momenten om te publiceren op je Google-bedrijfspagina. Ook het toevoegen van nieuwe foto’s van je bedrijf is belangrijk. Zelf post ik regelmatig wat op mijn Google-bedrijfspagina. Bijvoorbeeld bij het opleveren van een nieuw project. Kijk gerust even op mijn Google-bedrijfspagina als je wat voorbeelden wil.
Mijn tip: Plan het in!
Het is dus niet alleen belangrijk om een Google Mijn Bedrijf aan te maken. Bedrijven die regelmatig foto’s toevoegen aan hun bedrijf, ontvangen volgens Google meer kliks naar hun website, dan bedrijven die dit niet doen. Ook de routebeschrijving wordt vaker opgevraagd. Het is dus belangrijk om nieuws en foto’s niet alleen te plaatsen op sociale media, maar ook op je bedrijfspagina Google Mijn Bedrijf. Wil je deze extra handeling liever niet maken? Via de planningstool van Publer kun je ook je Google-bedrijfspagina met een klik vullen met het laatste nieuws. Benieuwd hoe dat werkt? Of kun je wel wat hulp gebruiken met het instellen van je bedrijfspagina op Google? Neem gerust contact met me op.