Beter gevonden met een actuele Google-bedrijfspagina

Haal meer uit je Google Mijn Bedrijf-pagina

Door Christ'l van der Burgt

"Ik ben Christ'l van der Burgt, webdesigner, grafisch ontwerper en eigenaar van Ontwerp van C. Gedreven, leergierig, betrokken en een harde werker die vol passie ergens voor gaat. Ik leg graag karakter in mijn ontwerpen. Niet dat van mij, maar dat van mijn klant. Ik vertaal graag de passie en het verhaal in een mooi ontwerp. Connectie en impact maken voor de juiste doelgroep vind ik daarbij belangrijk."

Heb jij je bedrijf aangemeld op Google Mijn Bedrijf? Geweldig! Dat is een belangrijke stap voor de vindbaarheid van je bedrijf. Klanten kunnen daarmee heel gemakkelijk je bedrijf bereiken. Je website bezoeken. Een route opvragen of direct bellen met één klik. Misschien merk je er niet zo veel van, maar je Google-bedrijfspagina of Google Business is echt heel erg belangrijk. Maar daarna? Heb je jouw Google-bedrijfspagina wel eens gewijzigd? Het is namelijk ook erg belangrijk om deze te onderhouden. Ik zal uitleggen waarom de zoekmachine dit zo belangrijk vindt.

In dit artikel:

Wat kun je met Google Mijn Bedrijf

Al eerder schreef ik een artikel over de bedrijfspagina Google Mijn Bedrijf. Google beschrijft het zelf op deze manier: Met een bedrijfsprofiel op Google beheer je hoe je lokale bedrijf wordt weergegeven in Google Maps en Google Zoeken. Je kan je bedrijfsprofiel inzetten zodat mensen je beter kunnen vinden. Geverifieerde bedrijven op Google hebben 2 keer zo veel kans dat ze als betrouwbaar worden beschouwd. (bron: Google)

Op je Google-bedrijfspagina zien klanten informatie over je bedrijf. Het is belangrijk om je bedrijf te verifiëren en zelf verantwoordelijk te zijn voor de informatie. Als je dit niet doet, kan het zijn dat er verkeerde informatie vermeld staat. Maar op deze pagina kunnen klanten ook reviews over je bedrijf plaatsen. Beoordelingen zijn belangrijk voor de betrouwbaarheid van je bedrijf.

Een actief bedrijf wordt beter gevonden

Door te reageren op reviews van klanten laat je weten dat je actief bent in je bedrijf. Een actief bedrijf wordt beter gevonden. Maar het is ook belangrijk om regelmatig updates van je bedrijf te plaatsen. Dit kunnen aanbiedingen of evenementen zijn, maar ook nieuwsitems. Het zijn allemaal interessante momenten om te publiceren op je Google-bedrijfspagina. Ook het toevoegen van nieuwe foto’s van je bedrijf is belangrijk. Zelf post ik regelmatig wat op mijn Google-bedrijfspagina. Bijvoorbeeld bij het opleveren van een nieuw project. Kijk gerust even op mijn Google-bedrijfspagina als je wat voorbeelden wilt.

Mijn tip: Plan het in!

Het is niet alleen belangrijk om een Google Mijn Bedrijf aan te maken, maar ook om deze regelmatig bij te werken. Bedrijven die regelmatig foto’s toevoegen aan hun bedrijfspagina ontvangen volgens Google meer kliks naar hun website dan bedrijven die dit niet doen. Ook wordt de routebeschrijving vaker opgevraagd. Het is dus essentieel om nieuws en foto’s niet alleen op sociale media te plaatsen, maar ook op je Google Business-pagina.

Wil je deze extra handeling liever niet handmatig doen? Je kunt kiezen voor tools zoals Buffer, Hootsuite, Zoho Social en Publer om berichten in te plannen. Buffer en Publer bieden zelfs een gratis versie aan. Hoewel deze gratis versies enkele beperkingen hebben, zijn ze nog steeds goed genoeg om mee te werken.

Via de planningstools kun je je Google-bedrijfspagina met een klik vullen met het laatste nieuws. Benieuwd hoe dat werkt? Of kun je wel wat hulp gebruiken met het instellen van je bedrijfspagina op Google? Neem gerust contact met me op.

Linkbuilding Hulp: Samen Naar Online Succes

Het consequent bijwerken van je Google Mijn Bedrijf-pagina is cruciaal, maar wil je écht een stap verder gaan in het verhogen van je online zichtbaarheid en het aantrekken van meer klanten? Volg dan mijn online cursus “Meer bezoekers naar je website” en ontdek dan de kracht van linkbuilding. Met duidelijke videolessen en praktische opdrachten leer je elke twee weken hoe je effectieve strategieën toepast om je Google-Mijn-Bedrijf pagina consequent bij te werken en je linkbuilding vaardigheden te versterken. Je staat er niet alleen voor; ik bied je stap voor stap, de hulp en begeleiding die je nodig hebt. Schrijf je in en begin vandaag nog met het transformeren van jouw website naar een echte klantenmagneet.
Neem gerust contact met me op voor meer informatie.

Anderen bekeken ook

Door Christ'l van der Burgt

"Ik ben Christ'l van der Burgt, webdesigner, grafisch ontwerper en eigenaar van Ontwerp van C. Gedreven, leergierig, betrokken en een harde werker die vol passie ergens voor gaat. Ik leg graag karakter in mijn ontwerpen. Niet dat van mij, maar dat van mijn klant. Ik vertaal graag de passie en het verhaal in een mooi ontwerp. Connectie en impact maken voor de juiste doelgroep vind ik daarbij belangrijk."

Volg op sociale media