Interview in magazine

Ontwerp van C in de media Bewustzijn en zo magazine

Door Christ'l van der Burgt

"Ik ben Christ'l van der Burgt, webdesigner, grafisch ontwerper en eigenaar van Ontwerp van C. Gedreven, leergierig, betrokken en een harde werker die vol passie ergens voor gaat. Ik leg graag karakter in mijn ontwerpen. Niet dat van mij, maar dat van mijn klant. Ik vertaal graag de passie en het verhaal in een mooi ontwerp. Connectie en impact maken voor de juiste doelgroep vind ik daarbij belangrijk."

Deze maand verscheen er een interview van me in BewustZijnenzo Magazine.  Nu heb je die naam misschien al bij mijn portfolio voorbij zien komen. Dat klopt!

Diana: “Met trots kan ik vermelden dat Christ’l ook het logo van BewustZijnenzo heeft ontworpen. Ik voelde haar passie en gedrevenheid om samen met mij een logo te vinden dat precies bij mij past. Een vakvrouw met passie, gevoelig en intuïtief. Graag wilde ik haar interviewen voor het magazine BewustZijnenzo zodat iedereen haar leert kennen.”

Hoe leuk is dat! Natuurlijk een hele eer. Maar het mooiste is het om te horen dat je het juiste logo hebt ontworpen. En dan mijn passie en gedrevenheid te merken is tijdens de samenwerking. Wow. Dáár ben ik trots op.

Hieronder staat een samenvatting van het interview. Wil je het hele interview lezen? Kijk dan op BewustZijnenzo.nl 

Wilde je altijd al websitebouwer worden?

“Nee, dat niet. In mijn basisschooltijd waren er ook nog geen computers. Wel zat ik altijd te tekenen. Ik ben een echte beelddenker. Als kind wilde ik juffrouw worden, of mensen helpen in ontwikkelingslanden. Ik wilde de wereld toen al een beetje mooier maken, denk ik. Uiteindelijk ben ik een hele andere richting opgegaan en heb ik gekozen voor PR en marketing.

Een flitstende cariere tegemoet?

“Ohh, daar was ik veel te verlegen voor. Ik kwam als jong, klein, verlegen meisje van school. Klein ben ik nog steeds, maar in die tijd nog niet klaar voor de grote wereld. Ik ging werken bij een interieurbedrijf. Op een gegeven moment ging ik voor dat bedrijf de website beheren. Zo kwam ik erachter dat ik dat echt heel leuk vond. In de avonduren volgde ik een aantal cursussen en maakte ik ontwerpen voor vrienden en bekenden. Andere mensen zeiden al: “je moet voor jezelf beginnen” maar ik zag dat toen nog niet.”

Waarmee onderscheid je je met andere ontwerpbureaus?

“Ik kan me goed inleven in de ander. Dat heb ik van nature. Ik krijg vaak als terugkoppeling van mijn klanten dat ze dat erg prettig vinden. Ik wil ook van elk ontwerp een persoonlijk verhaal maken. Of het nu een grafisch ontwerp of een website is. Dat verhaal zie je terug in het ontwerp. Daarmee onderscheid ik me. De passie of de drijfveer van de klant vertalen in het ontwerp. Daarin zit mijn kracht. ‘Jouw passie is mijn passie’.”

Hoe kom je steeds aan originele ideeën?

“Soms heb ik meteen al een idee in mijn hoofd als een klant een verhaal vertelt. Ik vraag ook steekwoorden en ga daarmee aan de slag. Soms laat ik het los en popt er een aantal dagen later een idee in me op. Bas, mijn man, is het ondertussen wel gewend dat ik ineens op kan springen van de eettafel. Dan ga ik meteen aan de slag om het idee wat zojuist in me opkwam uit te werken.”

Dat klinkt passievol. Alsof je altijd met je werk bezig bent?

“Ik vind dit prachtig werk. Het voelt eigenlijk ook niet als werk. Ik maak mijn ontwerpen zoals een kunstenaar aan een doek begint. Je weet van tevoren niet wat het wordt. En uiteindelijk is het een mooi passend geheel, wat precies bij de klant past. Daar zit de uitdaging in. Dat vind ik geweldig.”

Welke logo’s en websites heb jij bijvoorbeeld gemaakt? Kun je een paar bedrijven noemen?

“De restyling van het logo, de huisstijl en de website van Bouwservice Verbeek.
Dat was een mooi totaalproject. Of de website van Bed & Breakfast Prima Toeven die onlangs online is gegaan. Maar eigenlijk ben ik trots op al mijn werken en zou ik ze allemaal willen noemen. Op mijn website heb ik meerdere voorbeelden staan van recent werk!”

Je eigen logo, Ontwerp van C, heb je ook zelf gemaakt?

“Jazeker! Maar dat was niet gemakkelijk. En met mijn eigen website werkt het zoals bij de loodgieter met de lekkende kraan. Die is vaak als laatste aan de beurt, al zou dat niet moeten.
Ik krijg ook vaak vragen over mijn naam. Maar die ‘komma-in-de-lucht’ hoort daar echt te staan. Christ’l met een apostrof. Ik dacht altijd dat mijn ouders die komma zelf hadden verzonnen. Maar met de komst van internet kun je het opzoeken en blijkt het toch vaker voor te komen. Nu ik ouder ben, ben ik blij met mijn naam. Het past wel bij me. Een beetje anders.

Bij Ontwerp van C kan je ook een rvs of stalen reclamebord bestellen. Kun je hier iets over vertellen?

“Groot, klein, alle maten zijn mogelijk bij een stalen reclamebord. De naam van je bedrijf en je logo kan ik hierin verwerken. Ook als je al een logo hebt. Tegenwoordig wordt er vaak corten staal gebruikt. Dat roest mooi. Deze borden worden buiten geplaatst of ter decoratie bij een ingang binnen. Het is letterlijk ijzersterke reclame.”

Van alle markten thuis dus! Je vertelde ook over je man Bas. Heb je ook kinderen?

“Ik heb twee jongens in de leeftijd van 15 en 17 jaar. Mijn kantoor is aan huis, dus ik kan er altijd voor ze zijn. De oudste heeft interesse in marketing en sales. Terwijl de jongste, net als zijn vader, graag met de handen werkt.

Meer lezen? Kijk dan op BewustZijnenzo.nl 

Anderen bekeken ook

Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf

We kennen het allemaal. Jij ook, dat weet ik zeker! Maar toch, als ik een ondernemer vraag of ze Google Mijn Bedrijf...

Een portfolio op je website

Een portfolio op je website

Een portfolio: Noodzaak of overbodige luxe? Ontdek de waarde voor jouw werk. Laten we beginnen bij het begin. Kort...

Door Christ'l van der Burgt

"Ik ben Christ'l van der Burgt, webdesigner, grafisch ontwerper en eigenaar van Ontwerp van C. Gedreven, leergierig, betrokken en een harde werker die vol passie ergens voor gaat. Ik leg graag karakter in mijn ontwerpen. Niet dat van mij, maar dat van mijn klant. Ik vertaal graag de passie en het verhaal in een mooi ontwerp. Connectie en impact maken voor de juiste doelgroep vind ik daarbij belangrijk."

Volg op sociale media