Kernwaarden: het geheime ingrediënt voor een succesvolle website

Wat zijn kernwaarden voor je bedrijf en waarom zijn ze belangrijk bij het ontwerp van een website?

Door Christ'l van der Burgt

"Ik ben Christ'l van der Burgt, webdesigner, grafisch ontwerper en eigenaar van Ontwerp van C. Gedreven, leergierig, betrokken en een harde werker die vol passie ergens voor gaat. Ik leg graag karakter in mijn ontwerpen. Niet dat van mij, maar dat van mijn klant. Ik vertaal graag de passie en het verhaal in een mooi ontwerp. Connectie en impact maken voor de juiste doelgroep vind ik daarbij belangrijk."

Kernwaarden zijn de dingen die je diep van binnen zo belangrijk vindt, dat ze invloed hebben op alles wat je doet. Het zijn de principes, normen en overtuigingen die laten zien wie jij als mens en als ondernemer bent. Dat waar je voor staat. Ze zijn de kern van je identiteit en daarmee ook basis van je onderneming. Ze laten zien wie je bent, waar je voor staat en wat je te bieden hebt. Het zorgt ervoor dat je jezelf kunt onderscheiden van de rest.

Waarom kernwaarden belangrijk zijn voor een website

Als webdesigner heb ik veel verschillende websites gezien en gemaakt. Maar wat maakt een website echt goed? Wat zorgt ervoor dat je bezoekers blijven hangen, contact opnemen of klant worden? Het antwoord is: datgene waar jij voor staat. Oftewel, je kernwaarden.

Mijn eigen kernwaarden

  • Passie: Voor mij betekent dit ergens vol enthousiasme voor gaan. Passie geeft me energie, motivatie en voldoening. Het maakt mijn leven zinvol en kleurrijk. Het is een intense emotie die je voelt als iets doet waar je van houdt. Het is de drijvende kracht die richting geeft en die me inspireert.
  • Verbinding: Voor mij staat verbinding voor de relatie met anderen en inlevingsvermogen. Ik vind het erg belangrijk om connectie te maken, oprechte betrokkenheid. Verbinding staat voor mij ook voor persoonlijk contact.
  • Creativiteit: Ik hou ervan om unieke en originele ontwerpen te maken die passen bij jouw persoonlijkheid en doelgroep. Daarbij vind ik het belangrijk om te weten wat er bij jou past.
  • Avontuur: Ik hou van nieuwe uitdagingen. Ik ben nieuwsgierig, leergierig, flexibel en ondernemend. Ik ben altijd op zoek naar mogelijkheden om mezelf te ontwikkelen, te groeien en te genieten. Avontuur gaat wat mij betreft om iets doen wat je leuk vindt, wat je uitdaagt en wat voldoening geeft. Als beelddenker vertaal ik ook graag de dromen van een ander om daarmee impact te hebben op de wereld.
  • Kwaliteit: Ik lever alleen websites af die voldoen aan de hoogste standaarden op het gebied van design, gebruiksvriendelijkheid en veiligheid.
  • Klantgerichtheid: Ik luister naar jouw wensen, behoeften en feedback. Mijn doel is dat jij tevreden bent met het eindresultaat en dat er een ontwerp staat wat jouw persoonlijkheid weerspiegelt.

Deze kernwaarden zie je terug in mijn werk, mijn communicatie en mijn portfolio. Ze zijn de reden waarom ik doe wat ik doe en waarom ik het zo leuk vind.

Maar genoeg over mij. Ik wil graag meer weten over jou en jouw kernwaarden. Wat zijn ze? Hoe heb je ze gekozen? Hoe laat je ze zien in je werk, je producten of je diensten?

Wat zijn jouw kernwaarden?

Voor je kan ontdekken wat jouw persoonlijke kernwaarden zijn, is het natuurlijk belangrijk dat je een beeld hebt op wat kernwaarden zijn. Je zou kunnen zeggen dat het de filters zijn waarmee we de wereld, onszelf en anderen ervaren. En die bepalen op hun beurt wat voor ons belangrijk is in het leven. Kernwaarden zijn als het ware vaste geloofs- of overtuigingspatronen in ons denken, die in eerste instantie de reden zijn voor waarom we doen wat we doen en waarom we de wereld zien zoals we ze zien.

Om je een idee te geven van wat voor soort kernwaarden er zijn, hier zijn een paar voorbeelden van bekende bedrijven:

  • Walt Disney: Creativiteit, dromen en fantasie
  • Sony: Een pionier zijn, niet anderen volgen: het onmogelijke voor elkaar brengen
  • Nike: Innovatie, inspiratie en duurzaamheid

Zoals je ziet, kunnen kernwaarden heel verschillend zijn, afhankelijk van de visie, missie en doelstellingen van een bedrijf. Het belangrijkste is dat ze passen bij wie je bent en wat je wil bereiken. Het is belangrijk dat je de kernwaarden kiest die echt bij jou en je bedrijf passen en die je ook kunt waarmaken in je werk en je communicatie.

Enkele voorbeelden van kernwaarden

Om je een idee te geven van kernwaarden heb ik hieronder een lijst gemaakt van een aantal kernwaarden.

  1. Vrijheid
  2. Liefde
  3. Creativiteit
  4. Balans
  5. Behulpzaam
  6. Avontuur
  7. Groei
  8. Leiderschap
  9. Puurheid
  10. Daadkracht
  11. Kwaliteit
  12. Passie
  13. Plezier
  14. Flexibel
  15. Vertrouwen

Wil je nog meer voorbeelden zien van kernwaarden? Check dan de lijst op jouwkernwaardenlijst.nl en kies er maximaal 6 uit die voor jou en je bedrijf staan. Laat het me weten in persoonlijk bericht of neem contact met me op voor een vrijblijvend gesprek. Ik help je graag met het maken van een website die jouw kernwaarden weerspiegelt en die je bezoekers omzet in klanten.

Anderen bekeken ook

Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf

We kennen het allemaal. Jij ook, dat weet ik zeker! Maar toch, als ik een ondernemer vraag of ze Google Mijn Bedrijf...

Een portfolio op je website

Een portfolio op je website

Een portfolio: Noodzaak of overbodige luxe? Ontdek de waarde voor jouw werk. Laten we beginnen bij het begin. Kort...

Door Christ'l van der Burgt

"Ik ben Christ'l van der Burgt, webdesigner, grafisch ontwerper en eigenaar van Ontwerp van C. Gedreven, leergierig, betrokken en een harde werker die vol passie ergens voor gaat. Ik leg graag karakter in mijn ontwerpen. Niet dat van mij, maar dat van mijn klant. Ik vertaal graag de passie en het verhaal in een mooi ontwerp. Connectie en impact maken voor de juiste doelgroep vind ik daarbij belangrijk."

Volg op sociale media