Second Act Success

Second Act Success

Ontwerp
– Logo
– Huisstijl
– Ontwerp omslagen e-books

Internationaal ontwerp! Online werken zorgt ervoor dat er geen grenzen zijn. Dat bewijst dit project wel voor Steve Rosenbaum uit Texas, Verenigde Staten! Gelukkig spreek ik een woordje Engels. Wat een mooie ervaring! En ook erg bijzonder dat Steve juist voor mij gekozen heeft, terwijl er in Amerika ook heel veel designers wonen.

Voor Second Act Success was Steve op zoek naar een logo dat de doelgroep aanspreekt. Mensen die succesvol en gelukkig willen zijn door te doen waar ze van houden. De doelgroep wil de rest van hun leven financieel onafhankelijk blijven. Het publiek is 40 à 50 jaar en ouder en bestaat zowel uit mannen als vrouwen.

Voordat ik begon maakte ik een moodboard om dit gevoel weer te geven. Voor de kleuren heb ik gekozen voor kleuren die wat retro aanvoelen. Die doen denken aan de jeugd van de doelgroep. Een afbeelding van een cassettebandje werd de basis van de kleuren. De kleur oranje is een stimulerende kleur die mensen blij maakt. Het staat voor verandering, zoals we dat kennen van een zonsondergang of het verkleuren van de bladeren in de herfst. Door te combineren met de kleur groen geeft het een proces van verandering weer. De lichtgroene kleur zorgt voor een mooi contrast met oranje. Lichtgroen wordt geassocieerd met een gevoel van motivatie en geluk.

Bij de omschrijving van de doelgroep dacht ik meteen aan een quote van Toni Morrison, If you want to fly, you have to give up things that weigh you down. Hierdoor kwam het idee van het beeldmerk, wat doet denken aan een vogel. Door de vleugels kan een vogel vliegen. De vleugels staan voor vrijheid en doen wat je wilt.

Ideevorming Second Act Success
Boekomslagen e-books Second Act Success

Op zoek naar een logo die het juiste gevoel bij jouw doelgroep oproept?